Als uw eID-viewer geen gegevens weergeeft, is er waarschijnlijk een probleem met de eID, de kaartlezer of de eID-viewer zelf.
Controleer dat uw eID correct in de kaartlezer is zit en dat de kaartlezer correct aan de computer is aangesloten. Indien u niet zeker bent, kan u de eID eens omdraaien in de kaartlezer. U kan ook de kaartlezer eens in een andere USB-poort steken.
Indien de kaartlezer aan een USB-hub aangesloten is, sluit u deze best rechtstreeks aan op de computer.
Zorg er steeds voor dat u over de meest recente versie van de eID-viewer beschikt. Die kan u downloaden via onderstaande link: http://eid.belgium.be/nl/je_eid_gebruiken/de_eid-middleware_installeren.
Beschikt u over de meest recente versie van de eID-viewer, controleer dan of uw eID-viewer de kaartlezer erkent. Mocht dat niet het geval zijn, dan krijgt u daar een melding van.
Bij sommige computers moet u nog een driver (installatieprogramma) voor de kaartlezer downloaden.
U vindt het type van uw kaartlezer meestal onderaan uw kaartlezer (bijvoorbeeld "ACR38").
Vervolgens zoekt u online naar "driver" gevolgd door het type van uw kaartlezer om de nodige drivers te vinden (bijvoorbeeld "driver acr38").
Eens de driver geïnstalleerd is en u uw computer opnieuw heeft opgestart, zou u in de eID-viewer uw gegevens moeten zien.
Controleer of uw eID nog geldig is, of de chip niet beschadigd is en of de kaart niet geblokkeerd is.
Als u vermoed dat er een probleem is met uw eID, neem dan contact op met de overheid.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren